První etapu letošní hustopečské rally uzavřely dvě noční rychlostní zkoušky. Piloti soutěžních vozů se tak museli doslova poprat nejen s horkým počasím a prachem, ale také notně sníženou viditelností, s níž se každý z nich musel vyrovnat po svém.
Filip Mareš (Škoda Fabia R5, st.č.2)
„Ve druhých průjezdech za tmy jsme se zlepšili, za což jsem rád. Opravdu jsme se snažili. Měli jsme drobný problém, Honzovi se nechtěně podařilo utrhnout lampičku spolujezdce, museli jsme trochu improvizovat. Levou rukou svítil a pravou dělal vše ostatní, takže mu patří velký dík že to zvládnul a díky němu jsme na prvním místě. Na trati už byly trochu koleje, ale i tak se mi to líbilo. Věřím, že i zítra budeme konkurenceschopní.“
Václav Pech (Ford Fiesta R5, st.č.3)
„V polovině čtvrté rychlostky nám praskla přední poloosa a zbytek zkoušky jsme dojeli jen na zadní náhon. Ztratili jsme asi čtyřicet vteřin, což je strašně moc. Dostala zabrat převodovka i deferenciál, ale snad to bude v pořádku. Třetí rychlostní zkouška se nám přitom povedla perfektně, jen jsem si musel malinko zvykat na jiné nastavení. Na čtvrté zkoušce to už bylo super, ale pak bohužel praskla ta poloosa.“
Jan Černý (Škoda Fabia R5, st. č. 4)
„Na trojce jsme neměli žádný problém, jenom já jsem se kochal a nejel jsem tak, jak bych měl. Čtyřka už byla v pohodě. S prvním dnem jsem spokojený – sice bych byl rád, když bychom teďka byli první, ale na stranu druhou startovat zítra první by byla malinká nevýhoda. Takže startovní pozice na zítra je vlastně moc dobrá.“
Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia R5, st. č. 5)
„Byl to těžký den, jelo se velice rychle. S Martinem Kočim a Vaškem Pechem jsme byli v jedné vteřině, takže každý z nás tlačil. Nevím, co se stalo na poslední vložce, protože chlapci ztratili. Jsme rádi, že se nám podařilo vybojovat vítězství v MSR, ale bylo to opravdu strašně těžké, i tím horkem.“
Miroslav Jakeš (Škoda Fabia R5, st. č. 7)
„Teď se nám už jelo lépe, jel jsem v klidu, protože na dvojce jsem ztratil ve vinici hodně času. Těžko se to ale bude stahovat, kluci jedou rychle. Když jedeme opatrně bez chyb, tak tam časy jsou, ale stále máme ztrátu, takže budeme muset zítra zrychlit.“
Martin Koči (Škoda Fabia R5, st.č. 1)
„Třetí erzeta byla fajn, snažil jsem si to hlídat. Možná jsem se držel až trcohu moc zkrátka. Na čtvrté zkoušce jsme dostali defekt a rozbili kolo. Určitě je to škoda a moc nás to mrzí. Zítra nás čeká ve slovenském mistrovství nový den, tak se budeme snažit.“
Vojtěch Štajf (Volkswagen Polo Gti R5, st.č. 7)
„V servisu jsme pod dozorem technického komisaře vyměnili pop-off ventil a auto od té doby funguje dobře. Můj výkon ale nebyl úplně ideální, i když tentokrát mě ta tma nijak neděsila. Na druhé zkoušce bylo hodně vytaháno, dvakrát jsme byli půlkou auta mimo trať. Občas jsoudost záludné ty antikaty, hodně snadno se o ně dá udělat defekt. Chtěli bychom se zítra dostat trochu výš, budeme muset pokračovat v tempu.“
Roman Odložilík (Škoda Fabia R5, st.č. 11)
„Přeci jen už v noci hůř vidím, tak jezdím raději ve dne. Hodně to klouzalo, navíc jsme trefili zajíce a dovezli ho až do cíle vložky. Naštěstí nám snad nerozbil chladič, ale byla to menší krize. Jinak to bylo v pohodě. Po servisu jsme přestavili podvozek na měkčí variantu a bylo to lepší. Časy ještě nejsou jak bych chtěl, ale třeba to bude zítra lepší.“
Jan Dohnal (Ford Focus WRC, st. č. 8)
„Jedeme s rezervami, připravili jsme si měkčí auto než je zdrávo, takže mu úplně nevěřím. V rychlých úzkých zatáčkách kolem anticutů bych asi mohl přidat, stejně tak jsem opatrnější i na šotolině – přeci jen, manévrovat tam tu loď není jednoduché. Trefili jsme zajíce, a ten nám zničil nárazník, škarpák, a jak se ten nárazník přizvedl, tak nám rampa svítila do nebe a nejelo se nám vůbec dobře. Výsledek je ale průběžně dobrý, tak se snad dobře vyspíme, uděláme nějakou změnu a zkusíme přidat.“
Martin Vlček (Hyundai i20 R5, st.č. 9)
„Nejsem úplně spokojený. Jsem tu jakýsi vystrašený na těch písečcích, nevím si s tím úplně rady. Navíc je to i o hlavě, třikrát jsem to tu v noci zahodil, takže jsem jel opravdu opatrně. Zítra budeme muset zrychlit. Auto potenciál má, určitě by jelo rychleji a problém je mezi volantem a sedačkou.“
Marek Omelka (spolujezdec M. Březíka, Škoda Fabia R5, st. č. 18)
„Myslím, že ve druhé sekci jsme se hodně zlepšili, protože jsme v servisu udělali změny na autě a ty změny byly jednoznačně k lepšímu. Podle toho vypadala i jízda a časy. Malinko nás mrzí penalizace, kterou jsme chytli za nějaký retardér. Vůbec si nejsme vědomi, že bychom nějaký retardér chytli, protože na autě nic nebylo. Tyto sekundy samozřejmě dělají hodně, ale já myslím, že zítra bude ještě hodně prostoru k závodění.“
Peter Gavlák (Škoda Fabia R5, st. č. 18)
„Mohlo to být i trochu lepší. Strašně rychle se jede, tempo je úžasné, ale u nás se bohužel potvrzuje naše malá rozježděnost – v autě je potřeba sedět. Jedeme druhou soutěž a je to cítit. Máme za sebou pár nedobrzdění, ale všechno jsme srovnali včas.“
Patrik Rujbr (Škoda Fabia R5, st. č. 19)
„Jsme spokojení, ale jsme strašně unavení tím, jak bylo vedro. Jsou to naše relativně domácí tratě a Mirkovi to dneska šlo, tak jsem musel tahat a bylo to dobré. Jeli jsme asi na svojí úplné hraně, musíme se ještě zlepšit v konstantnosti výkonů.“