Martin Rada s Jardou Jugasem (AGROTEC Czech Abarth Team) vyrazili ze startovní rampy před monackým kasinem na dva slavné testy – přes průsmyky Col Saint-Roch (RZ1 Luceram – Lantosque) a Col de Turini (La Bolléne Vésubie – Moulinet). Obě zkoušky zdárně zvládli a po úvodním dnu figurují ve třídě R-GT na šestém místě, v sevření dalších abarthů Italů Sassiho a Gobbina. Třídu ovládají rychlé alpinky v rukou Guigoua, Astiera a Delecoura (startoval loni na Pačejově).
„Na začátek soutěže to byly těžké rychlostky, naštěstí podmínky nebyly tak zrádné, jak jsme očekávali. Na Luceramu bylo převážně sucho, jen místy vlhko. Na nejvyšším bodě zkoušky to však přimrzalo a hodně klouzalo. A podobně to vypadalo i na průjezdu Col de Turini,“ popisuje navigátor Jaroslav Jugas.
„Obavy ze zrádných podmínek se promítly do volby super měkké pneumatiky (označení SS), což se neukázalo být jako dobrá volba a gumy to vzadu nevydržely. První den však pro nás byl opravdu ´rozjížděcí´, zvykali jsme si v nové ´zadokolce´ na místní zkoušky. V Alfě jsme už měli vracáky ´zmáknuté´, z Abarthu je výhled do zatáček přes přední sloupky mnohem složitější, doslova se musíme do zatáček trefovat,“ doplnil Martin Rada.
Celkově patří vedoucí příčka Sebovi Ogierovi, před krajanem Sebem Loebem (Ford) a Elfynem Evansem (oba Toyota).
Dnešní den nabídne nejdelší porci závodních kilometrů se šesti rychlostními zkouškami ve dvou sekcích (97,86 km). Posádky po ranním servisu opustí monacké knížectví, kam se opět vrátí až večer. Během dne budou moci mechanici na Abarthu 124 Rally pracovat pouze v zóně výměny pneumatik ve městě Puget-Théniers. Ta je naplánována po RZ5.
Rychlostní zkoušky Roure – Beuil a Guillaumes – Valberg se pojedou poprvé od roku 2006, třetí test Val-de-Chalvagne – Entrevaux je tradičním účastníkům známější z posledních let.
„Podle informací od špiónů necháme na přední nápravě super měkkou směs, ale dozadu zkusíme jen měkkou variantu (označení S) a uvidíme,“ uzavírá plány do druhého dne Rallye Monte Carlo Martin Rada.