Páteční úvodní etapu letošní AGROTEC PETRONAS Rally Hustopeče 2023 díky trojici nejrychlejších a trojici druhých dílčích časů vyhrál Jan Kopecký na Škodě Fabia Rally2. Kostelecký pilot hájící barvy domácího týmu má po 66.8 km měřených úseků náskok 5.8 sekundy na druhého Václava Pecha na Fordu Focus WRC.
Zatímco Kopecký se ve druhé sekci vyvaroval větší chyby, totéž se nepovedlo jeho odvěkému soupeři Pechovi. Ten sice ovládl stejný počet rychlostních zkoušek, ale chyboval na předposledním testu dne v jednom z odbočení a v jeho cíli ztratil na prvního jmenovaného osm vteřin. V tradičně vypjatém souboji o desetiny sekundy, kdy oba aktéři měli po čtvrté rychlostní zkoušce na desetinu vteřiny stejný součet časů, to tedy znamenalo výrazné časové manko na kontě plzeňského jezdce.
Stabilní výkon v první etapě předvedl Adam Březík, kterému závodění pod rouškou tmy evidentně svědčí. V souboji talentovaných mladíků se tak musel spokojit s průběžnou čtvrtou příčkou tentokráte Dominik Stříteský, který si dnes ale na druhou stranu poněkud spravil sebevědomí po výpadcích z Valašského Meziříčí a Českého Krumlova.
Spokojenost s pátou příčkou průběžné absolutní klasifikace v pátek večer neskrýval ani pátý Věroslav Cvrček s další Škodou Fabia R5 , kterému po šesti odjetých rychlostních zkouškách ‚šlape na paty‘ s čtyřvteřinovým odstupem Martin Vlček na Hyundai i20 R5.
V druhé a zároveň tedy závěrečné etapě 18. AGROTEC PETRONAS Rally Hustopeče čeká na soutěžící dalších šest rychlostních zkoušek v celkové délce 81.4 km. Na závěrečnou cílovou rampu by měly nejlepší posádky dorazit v sobotu 17. června 2023 krátce po druhé hodině odpolední.
Ohlasy jezdců po RZ 6:
Jan Kopecký (st.č. 1): „Jsme maximálně spokojení. Všechno fungovalo dobře, šotoliny se poměrně pročistily a přilnavost byla mnohem lepší než v prvním průjezdu. Krizovky jsme neměli. Musím poděkovat týmu i Honzovi za skvělou práci a fanouškům za podporu.“
Václav Pech (st.č. 2): „Byla to hustopečská férovka jako loni.“
Dominik Stříteský (st.č. 3): „Až na poslední erzetu pro nás byla druhá sekce lepší než první. Podstatné pro nás jsou ale body za čtvrté místo a třetí v mistrovství. To je dobré. Hustopeče jsou pro mě takové prokleté, nejde mi to tu úplně tak dobře jako bych chtěl. Ale po těch dvou odstoupeních potřebujeme hlavně body a podle toho k tomu i přistupujeme. Jsem rád, že ta větší porce šotoliny nás čeká zítra, za tmy ten prach na první zkoušce po servisu stoupal. Zítra za světla to bude o dost lepší.“
Adam Březík (st.č. 4): „Za tmy mi to vždycky šlo, takže jsme to teď jen potvrdili. Hezky jsme se svezli. Noc má prostě své kouzlo a je jen škoda, že se za tmy nejezdí na více závodech. Pořadí je prakticky stejné jako jindy, jen jsme si prohodili pozice s Dominikem, za což jsem rád. Zítra se budeme snažit pokračovat v tomhle tempu.“
Věroslav Cvrček (st.č.5): „Snažili jsme se malinko přidat. Na čtyřce se nám to povedlo, na pětce jsem probrzdil odbočení a trošku jsme tím ztratili. Šestku už jsme pak jeli víc na pohodu. Mrzí nás, že se udělaly minutové rozestupy, které kazí sportovní hledisko soutěže a chtělo by to se nad tím zamyslet. Samozřejmě, že tam byl zvířený prach, což není žádné překvapení, děje se to každý rok. Myslím si, že je to účelové ve snaze podpořit jednu posádku. Přijde mi to nefér a je to hrozně nebezpečné, protože kdyby se něco stalo, tak než z auta někdo stihne vystoupit, tak ten druhý do něj může narazit. Jeden vidí krásně a druhý prostě jede na dvojku místo na čtyřku. My vzadu jedeme za podobných podmínek, ale ti první dva mají úplně jiné podmínky.“
Martin Vlček (st.č. 6): „Já se stále nemůžu zbavit dojmu, že to, co tady patnáct let fungovalo, tzn. dvouminutové odstupy na nočních rychlostních zkouškách, by mělo pokračovat. To je asi jediná kaňka na této soutěži. Trošku mě to mrzí a obávám se, že se tu projevují jakési vlivy. Je mi to trošku líto, protože musí být velký rozdíl startovat do čista a do bílé tmy.“
Aleš Jirásek (st.č. 8): „Já jsem si to dnes celé užil, i noční rychlostní zkoušky, i když časy nejsou takové, jaké bychom si přáli. Párkrát jsem to opravdu ‚prodal‘, protože nepojedu takhle drahým autem někam 150 km/h, když nic nevidím. Jinak si myslím, že to bylo celkem slušně zajeté. Vložky jsou těžké a kluci je asi mají projeté víckrát, já jsem si tam ještě tak nevěřil, prostě tam něco chybělo. Celkově jsem si to dneska užil a bavil jsem se.“
AGROTEC PETRONAS rally, tiskový servis
Jan Vaškovič, Jiří Dokulil