Prognózy nelhaly. Jména Jan Kopecký a Václav Pech byla díky fanouškům jednak nejvíce slyšet u startovní rampy, navíc se na každé dosud odjeté rychlostní zkoušce objevila na prvních dvou místech výsledkové listiny. Málokdo ale předpokládal, že budou oba spolufavorité po prvních průjezdech trojicí úseků ve zcela shodném čase.
Soutěžní posádky mají momentálně za sebou rychlostní zkoušky Vlčí dolina, Němčičky a Kurdějov, které dohromady měřily 32 kilometrů. Na Vlčí dolině byly rozdíly minimální a celá devítka posádek se zde vešla do rozdílu deset sekund. Na obou delších testech se však první trojice výrazně vzdálila zbytku startovního pole. Vedení se ujal Václav Pech, který na úvodním testu odskočil Janu Kopeckému a Filipu Marešovi shodně o 1,3 sekundy. Přestože se nejednalo o nikterak komfortní náskok, Janu Kopeckému trvalo jeho zlikvidování celý zbytek první sekce. Na Němčičkách stáhl Pecha o dvě desetiny a na Kurdějově o zbývajících 1,1 sekundy. Po úvodních průjezdech se tedy oba piloti dělí o vedení ve shodném čase. Filip Mareš jede jako jejich věrný stín třetí a s třísekundovým odstupem je přímým účastníkem souboje o vítězství. Kontaktní odstup si držel i Dominik Stříteský, jeho konto však zatížila třicetisekundová penalizace za retardér na druhém testu. Na čtvrté místo tak postoupil Polák Grzegorz Grzyb, pátý se drží při prvním letošním startu Miroslav Jakeš.
Náročná trať se prozatím na startovním poli nijak zásadně neprojevila. Čelo kategorie historických automobilů již přišlo o tři zajímavá vozidla (Kotrmonova forda, Čonkův renault i Sasinkův lancer vyřadily technické závady), absolutní špička soudobých vozů však prozatím pokračuje v původním složení. Velké problémy potrápily jen Adama Březíka, který ztratil na druhém testu dvě a půl minuty defektem pneumatiky.
Ohlasy jezdců po RZ 3:
Jan Kopecký (st.č.1): „Prostor na zrychlení je vždycky, i když na prvních dvou zkouškách to asi neplatilo. Jeli jsme tam opravdu hranu. Na trojce je nový šotolinový úsek, strašně rychlý, ale jel jsem tam opatrněji, protože jsem myslel, že to bude víc klouzat. Auto ale drželo bezvadně, takže jsme tam mohli být o vteřinu dvě rychlejší, víc ale ne. Jinak vše funguje bez potíží, auto i pneumatiky, jsme spokojení. Diváků je podél trati hodně, u rozhledny na druhé zkoušce jsem udělal jeden pěkně dlouhý smyk, tak se snad dobře bavili.“
Václav Pech (st.č.2): „Jede se hodně rychle. Na třetí zkoušce by byl prostor na zrychlení, ale Honza tam hodně naprášil a musel jsem tam ‚vrkat‘ a improvizovat. Ale skoro jsme s tím počítali. Ta šotolina je rychlá a když je tam tak naprášeno a máš prakticky mlhu, tak se to bojíš projet naplno, jestli ten brzdný bod přejedeš nebo ne. Tam jsme tedy něco ztratili, ale jinak je to hezké svezení a hezká šotolina. Jen na té trojce jsme už prakticky nic neviděli.“
Dominik Stříteský (st.č.4): „Bohužel jsem na druhé zkoušce neprojel jeden retardér, takže máme třicet trestných vteřin. S tím už se moc nedá udělat, ale budeme dál bojovat a sbírat zkušenosti. Auto funguje parádně, není mu co vytknout, týmu taky. Bohužel nás ta moje chyba vyřadila o souboje vpředu.“
Grzegorz Grzyb (st.č.5): „Všechno bylo super a rychlostní zkoušky jsou krásné. Jedinou chybou je, že jsou mezi námi minutové rozestupy a na třetí zkoušce se na šotolině hrozně práší a jeli jsme na pětku v naprosté mlze. Nechali jsme tam moc času a není to podle mě příliš sportovní, když první dvě tři posádky jedou v normálních podmínkách a ostatní už nic nevidí. V noci to bude úplná kravina, přitom by stačilo dát dvouminutové odstupy.“
Adam Březík (st.č.6): „Na RZ 2 jsme dostali defekt, něco jsme trefili, ale sami nevíme co. Nemám absolutně tušení, kde jsme k tomu přišli. Možná jak se po kilometru a půl odbočuje na šotolinu, tak asi tam. Na trojce se hodně prášilo, už by to chtělo větší rozestupy.“
Jaroslav Melichárek (st.č.7): „Hodnotím to všelijak. První rychlostka byla v pohodě, bylo na ní míň šotoliny. Na druhé a třetí už to bylo horší, na šotolině jsme tam všechno ztratili. Čím víc šotoliny, tím víc ztrácíme a necítíme se tam dobře. Na asfaltu je to paráda, ale musíme něco udělat s autem, aby fungovalo i na šotolině. O prachu se nebavím, skoro jsme v něm stáli, ale to měli asi ostatní podobně.“
Martin Vlček (st.č.8): „Jsem vcelku spokojen a byl bych víc, kdybych na trati viděl. V lesích zbyde za každým autem před námi trochu prachu a pak je to v součtu nepříjemná bílá zeď, proti které se jede. Není to nic příjemného. Snažíme se s pořadateli diskutovat o dvou minutách, ale zatím to nevychází. Chápu, že by to natáhlo pole, ale takhle je to hodně nebezpečné. Strašně závidím Honzovi tu první pozici.“
Miroslav Jakeš (st.č.9): „Zatím jsem si nezvyknul na nové auto a naše časy jsou špičce hodně vzdálené. Doufám, že si stihnu zvyknout do zítřka, ale opravdu je to úplně jiné. Retardéry mi dělají problém, tím jak je auto delší, tak se tam občas nedokážu dostat. Chce to ale hlavně úplně jiný styl jízdy a nečekal jsem, že to bude takhle složité.“
Věroslav Cvrček (st.č.10): „Zatím je to skvělé. Projeli jsme to bez problémů a na nás v docela slušném tempu. Neřešíme až tak úplně výsledky, soustředíme se na svůj výkon. Chceme ho ještě trochu zlepšit, je k tomu prostor. Hlavně brzdy z velkých rychlostí a možná i víc plynulosti. Jinak to snad není úplně špatné.“
Jaromír Tarabus (st.č.22): „Viděl jsem to tak, že jsem na trojce nic neviděl. Je to opravdu hodně zaprášené. Jinak se ale snažíme jet co umíme. Možná obujeme měkčí pneumatiky, protože se mi zdá, že to na nejtvrdší směsi hodně klouzalo. Asi je to tím prachem, ale trochu jsem to tušil, že to tak bude. Jinak je vše v pohodě. Na šotolině jedu možná zbytečně čistě, ale všechno funguje. Možná škoda, že tu nejede Dominik Brož, kterému šotolina sedí a v Peugeot Cupu by to bylo zajímavější.“
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2022, tiskový servis
Jan Vaškovič a Jiří Dokulil, foto: Rallyservice.cz